Salgs- og handelsbetingelser
Salgs & Handelsbetingelser
Betaling
Trontveit.dk modtager betaling med Dankort/VISA-Dankort, VISA, VISA Electron, Mastercard, Mobilepay. Betaling vil først blive trukket på din konto, når varen afsendes.
Alle beløb er i DKK. Danske kroner og er inkl. moms.
Trontveit bruger en godkendt betalingsserver, der krypterer alle dine kortoplysninger med SSL (Secure Socket Layer) protokol. Det betyder, at man ikke kan aflæse dine informationer.
Levering
Bestilles der varer inden kl. 12 på hverdage, så sender vi din ordre samme dag. Din ordre bliver sendt med GLS.
Reklamationsret
Der gives 2 års reklamationsret i henhold til købeloven. Vores reklamationsret gælder for fejl i materiale og/eller fabrikation.
Reklamationen gælder ikke fejl eller skader begået ved forkert betjening af produktet / ydelsen.
Trontveit vil dække returneringsomkostninger i et rimeligt omfang.
Ved returnering
Rettes henvendelse til og reklamationer sendes til:
Trontveit ApS
Nørremarksvej 32
9270 Klarup
Der modtages ikke pakker sendt på efterkrav.
Refusion
Hvis der er aftalt refusion, så bedes I sende jeres bankoplysninger, så vi kan overføre det aftalte beløb.
Fortrydelsesret
Der gives 14 dages fuld returret på varer købt i vores Webshop.
Perioden regnes fra den dag, hvor du modtager ordren.
Returneringsomkostninger skal du selv afholde.
Fortrydelse skal anmeldes til os senest 14 efter købet og fra fortrydelsen skal I senest 14 dage efter returnere forsendelsen.
Meddelelsen skal gives pr. mail på [email protected]. I meddelelsen skal du gøre os tydeligt opmærksom på, at du ønsker at udnytte din fortrydelsesret.
Varens stand, når du sender den retur
Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Med andre ord – du kan prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik.
Hvis varen er prøvet udover, hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi.
For at modtage hele købsbeløbet retur må du altså gøre det samme, som man kan i en fysisk butik. Du må afprøve varen, men ikke tage den i egentlig brug.
Klagemuligheder – oversigt og links:
Har du en klage over et produkt, købt i vores Webshop, kan der sendes en klage til:
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens Center for Klageløsning
Carl Jacobsens Vej 35
2500 Valby
Link: www.forbrug.dk
Hvis du er forbruger med bopæl i et andet EU-land, kan du angive din klage i EU Kommissionens online klageplatform.
Platformen findes her: http://ec.europa.eu/consumers/odr/
Angiver du en klage her, skal du oplyse vores E-mail adresse: [email protected]
Til erhvervskunder, gælder følgende handelsbetingelser:
Alle priser er ekskl. 25% moms og evt. afgifter i danske kroner. Hvis andet ikke nævnes er valutaen i danske kroner. Den
angivne pris på bestillingstidspunktet er den gældende pris. Varer faktureres til den aktuelle pris på bestillingstidspunktet, og
prisen ændres ikke hverken ved prisfald eller prisstigning. Der tages forbehold for prisfejl mv. som følge af valutaændringer,
force majeure, leveringssvigt, afgiftsændringer, udsolgte varer og trykfejl. TRONTVEIT ApS ejer varen 100% indtil det fulde
beløb er betalt og modtaget. Alle udgifter i forbindelse med håndhævelse af ejendomsforbeholdet påhviler køber.
Returnering
Der er generelt ingen fortrydelsesret ved køb af produkter hos TRONTVEIT ApS. Hvis accept for retur, vil 20% af købsværdien
fratrækkes ved returnering. For at kunne benytte sig af returnering, skal varen returneres i samme stand, som ved overdragelse
og det skal ske iht. aftale med TRONTVEIT ApS. Produkterne skal være fri for klistermærker og andet som ikke er en del af
emballagen. Solblegede produkter eller mangelfulde produkter kan ikke returneres. Der er ingen returneringsmuligheder på
bestillingsvarer som f.eks. Sinelco, inventar, tilbudsvarer eller kampagner.
Betaling
Betaling er, hvis andet ikke er anført, netto 14 dage. Leveres varen på efterkrav, opkræves det fulde beløb + gebyr inden
varerne udleveres. Der påløber renter fra forfaldsdatoen med 2% pr. påbegyndt måned.
Kursus/ Afmeldingsfrist
Afmeldingsfrist / Refundering af fakturabeløb vedr. kurser afholdt af TRONTVEIT ApS., kan ske med følgende procentsatser.
30 dg. + = 100%,
14 dg. - 30 dg. = 50%,
0 dg. - 14 dg. = 0%
Udeblivelse ved gratis kurser opkræves gebyr kr. 150,-
Ved udenlands rejser har TRONTVEIT ApS. ret til at ændre lokalitet og ankomst-afgangs lufthavn og tidspunkt uden ret til
kompensation.
Ved tilmelding af udlandsrejser, refunderes hverken depositum eller kursusprisen. Med undtagelse af forsikringsdækkede
årsager.
Elektronik og værktøj
Der er 1 års reklamationsret på alle vores elektroniske produkter fra den oprindelige købsdato hos TRONTVEIT ApS, hvis ikke andet er beskrevet. Ved modtagelse skal varen testes og evt. fejl og mangler meldes indenfor 3 dage. Køber sørger for forsendelse til TRONTVEIT ApS. Ved tjek, uden fejlfinding på produktet, vil arbejdsløn pr. påbegyndt kvarter blive opkrævet. Produktet returneres fragtfrit. Skulle varen mod
forventning gå i stykker indenfor reklamationsfristen, repareres denne vederlagsfrit på vores eller producentens værksted.
Reklamationsretten dækker ikke fejl, diverse skader som fugt/vand m.m., slitage, direkte eller indirekte opstået som følge af
forkert betjening, ukorrekt montering, ringe vedligeholdelse, vold eller uautoriserede indgreb.
Ved køb af sakse, skal kunde samme dag som modtagelse, teste at saksen er 100% i orden for evt. skader og meddele
TRONTVEIT ApS. om evt. fejl.
Fragt
Alle ordrer over kr. 1000 + moms ekspederes fragtfrit i Danmark. (Er ikke gældende for distributører) Dette gælder dog ikke på inventar. Der pålægges fragtgebyr på levering af inventar.
Ordre under kr. 1000 + moms, pålægges et fragtgebyr på kr. 99 + moms.
CO2 Kompensationsgebyr
Der pålægges et CO2 Kompensationsgebyr på 19kr på alle erhvervsordre.
Reklamation - Fejl og mangler
Der gives 1 års garanti fra den oprindelige købsdato hos TRONTVEIT ApS, hvis ikke andet fremgår. Ombytning eller reparation medfører ikke fornyetgaranti. Reklamation over fejl eller mangler ved varen skal ske straks efter modtagelse.
Reklamation fremsat senere end 3 dage efter modtagelse har ingen retsvirkning, medmindre fejlen eller manglen ikke kunne
konstateres ved en forsvarlig undersøgelse af varen umiddelbart efter levering. I sidstnævnte tilfælde skal reklamation ske
senest 7 dage efter, at fejlen eller manglen er eller burde være konstateret. I intet tilfælde kan fejlen eller mangler dog
påberåbes mere end 3 mdr. efter leveringen.
Reklamation kan kun ske ved fremvisning af den oprindelige købsfaktura udstedt af TRONTVEIT ApS
Forsvarlig returnering
Husk at varen altid skal sendes i forsvarlig emballage og husk at få en kvittering for afsendelse. Du har nemlig selv ansvaret for pakken/varen indtil vores modtagelse. Gem derfor postkvitteringen inkl. oplysninger om fragtomkostninger samt evt. track and trace nummer.
Bemærk! vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav eller lignende.
Ansvarbegrænsning
TRONTVEIT ApS. påtager sig intet erstatningsansvar for tab forårsaget ved forsinkelse, mangler eller anden misligholdelse,
medmindre tabet er forårsaget ved grov uagtsomhed fra TRONTVEIT´s side. TRONTVEIT ApS. påtager sig intet ansvar for
indirekte tab, herunder tab af goodwill, tabt fortjeneste (fx. avancetab), driftstab, løbende omkostninger og tab af kundekreds.
TRONTVEIT ApS.´s erstatningsansvar i relation til en enkelt ordre er i alle tilfælde begrænset til værdien af den pågældende
ordre opgjort som den samlede købspris ekskl. moms.
Tvister
En eventuel tvist mellem TRONTVEIT ApS. og en erhvervsdrivende afgøres ved Sø- og Handelsretten i København.
Er du i tvivl?
Om ovenstående betingelser, anbefaler TRONTVEIT ApS. at du kontakter os på tlf: +45 6070 7311 eller mail, [email protected]